Wednesday 18 August 2021

Microsoft DNS-fout 4000 en fout 4007

 We hadden onlangs "Patch Monday", wat ongebruikelijk was omdat we over het algemeen op vrijdag patchen (voor het geval er iets misgaat, hebben we het weekend voor ons), maar het was een mooie kans omdat er wat infrastructuurwerk aan de gang was en we hadden geplande downtime, dus daar hebben we gebruik van gemaakt.

Helaas ging er iets vreselijk mis. Eerst kreeg ik de volgende foutmelding na het opnieuw opstarten van een van de Exchange-servers:



De LDAP-server is niet toegankelijk in Exchange ECP.

"De Microsoft Exchange Active Directory kan niet worden gevonden door de topologieprovider."

De fout "Topologie-detectie is mislukt" is vastgelegd in de logboeken voor gebeurtenis-ID 2142 MSExchangeADTopology.

Ik zag het aanvankelijk aan voor een mislukte patch, maar Exchange was kort daarna nog steeds niet gepatcht.

gerapporteerde omissies

De fouten geven duidelijk aan AD. Omdat de domeincontroller ook geüpdatet was, heb ik er eens naar gekeken. Ik werd getroffen door een ongewenste onthulling zodra ik me aanmeldde bij DC.

De melding "Toegang geweigerd" wordt weergegeven nadat u de DNS-console hebt geopend.

DNS kon niet worden geopend.

Gebeurtenis-ID 4000: Microsoft-Windows-DNS-Server-Service

Bron ( Microsoft-Windows-DNS-Server-Service) heeft geen beschrijving voor Event ID (4000). Het onderdeel dat deze gebeurtenis veroorzaakt, is niet geïnstalleerd of de installatie is beschadigd op uw lokale computer. U kunt het onderdeel lokaal installeren of repareren, of u kunt contact opnemen met de fabrikant van het onderdeel voor een nieuwere versie.

Mogelijk moet u weergave-informatie bij de gebeurtenissen opnemen bij het opslaan of instellen van de doorstuurprogramma's als ze zijn opgeslagen vanaf een andere computer of zijn doorgestuurd vanaf een externe computer.

Gebeurtenis-ID 4007: Microsoft-Windows-DNS-Server-Service

Bron ( Microsoft-Windows-DNS-Server-Service) geeft geen beschrijving voor gebeurtenis-ID ( 4007). Het onderdeel dat deze gebeurtenis veroorzaakt, is niet geïnstalleerd of de installatie is beschadigd op uw lokale computer. U kunt het onderdeel lokaal installeren of repareren, of u kunt contact opnemen met de fabrikant van het onderdeel voor een nieuwere versie.

Mogelijk moet u weergave-informatie toevoegen aan de gebeurtenissen bij het opslaan of instellen van het doorsturen als ze zijn opgeslagen vanaf een andere computer of zijn doorgestuurd vanaf een externe computer.

Dit gebeurt wanneer het beveiligde kanaal van een DC/DNS-server tussen zichzelf of de PDC verloren gaat.

Dit kan ook gebeuren in een enkel DC-systeem wanneer de DC/DNS-server de primaire DNS-server is en alle FSMO-rollen heeft.

Ik weet nog steeds niet zeker waarom dit mij is overkomen, maar hier zijn de stappen die me hebben geholpen het probleem op te lossen.

Stop de KDC-service (Kerberos Key Distribution Center) op elke DC die niet werkt in de Service Console.

(vervang Fqdn van uw DC door dc.domain.local en domein-domeinbeheerder door uw domein en beheerdersaccount)

U wordt om uw wachtwoord gevraagd. Voer uw domeinbeheerderswachtwoord voor dat account in.

Nadat de opdracht is voltooid, moet de server opnieuw worden opgestart.

Daarna werkten DNS-zones voor mij en waren Exchange Servers goed.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Microsoft Bellen.

Je bent ook Lees meer:-Eenvoudige truc om Outlook te corrigeren reageert niet op fout

No comments:

Post a Comment