Wednesday 4 August 2021

Epson 3800-fout: onjuist papierformaat of papierfout

 Mijn vriend was aan het afdrukken op een Epson Stylus Pro 3800 en toen het papier probeerde te laden, gaf de printer de foutmelding "Onjuist papierformaat" weer, ondanks het feit dat het formaat van het fotopapier overeenkwam met het papierformaat dat is opgegeven in Pagina-instelling. Het werkte ook een paar minuten geleden.

Mijn vriend probeerde talloze foto's in verschillende passen op een vel af te drukken. Ik draaide het papier om en plaatste het de andere kant op om het probleem op te lossen. Het was succesvol. Hoe komt het dat de printer het ene papierformaat wel accepteert, maar het andere niet?



Ik bedacht een theorie om het uit te leggen. In tegenstelling tot mijn vorige Epson heeft de 3800 automatische spuitmondinspecties en kopuitlijning, evenals de mogelijkheid om papierformaten te detecteren. Volgens wat ik heb gelezen, kan de optische sensor van de printer dit allemaal uitvoeren. Mijn vriend drukte nu foto's af met aanzienlijke zwarte strepen langs de rand en zonder rand. Toen ze papier laadde met een enorm zwart gebied dat ongeveer halverwege de pagina reikte, neem ik aan dat de optische sensor al dat zwart observeerde en besloot dat de rand van het papier pas begon als het witte gebied werd getoond.

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad waarbij de Epson 3800 alleen "Papierfout" zegt en u instrueert om op de papierinvoerknop te klikken en het opnieuw te proberen. In deze situatie voer ik een rand in met een smalle lege rand langs de voorrand en gedeeltelijk afgedrukt langs de voorrand, hoewel niet helemaal zwart. Hoewel er fysiek niets mis is met het vel, detecteert de 3800 een papierstoring. Er is een blanco vel ingevoegd.

Dit gedrag houdt in dat de optische sensor is geprogrammeerd om papier waar te nemen als een grote strook lege witte ruimte, en het kan ten onrechte denken dat uitgebreide donkere gebieden geen papier zijn, wat wijst op een verkeerde uitlijning van de papierinvoer. Als u al eerder hebt geprobeerd om in meerdere doorgangen te printen op een ander Epson-printermodel, kunt u dit mogelijk niet laten werken optically Epson-printers die lege vellen proberen te detecteren.

Volgens bepaalde online bronnen kunnen bepaalde Epson-modellen de automatische detectie van het paginaformaat uitschakelen, maar die functie lijkt niet aanwezig te zijn op de 3800.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Epson Bellen.

Je bent ook Lees meer:-PayPal phishing-e-mailzwendel 2021: hoe blijf je van de haak

No comments:

Post a Comment