Saturday 25 September 2021

Overboeking van Paypal naar een Amerikaanse dollarrekening bij een Canadese bank

PayPal staat u vanaf 2 mei 2020 niet meer toe om USD over te schrijven naar een USD-rekening bij een Canadese bank. De onderstaande instructies zijn niet effectief. Open in plaats daarvan een rekening bij RBC Bank in de Verenigde Staten. U kunt online een aanvraag indienen voor $ 3,95 per maand.

U bent dus een Canadees die regelmatig via Paypal in Amerikaanse dollars wordt betaald. Paypal brengt een toeslag in rekening voor valutaconversie wanneer u geld opneemt op uw Canadese dollar (CAD) bankrekening. In feite is het maar liefst 2,5 procent. Dit is een dilemma waar veel freelancers, waaronder ikzelf, mee te maken hebben. Gelukkig heb ik eindelijk een techniek ontdekt om deze kosten voor het vertalen van valuta te voorkomen.



1. Open een USD-bankrekening bij een Canadese financiƫle instelling. Het is verrassend eenvoudig. Via RBC's online bankieren kunt u snel een US High-Interest eSavings-rekening starten. Het is niet nodig om de telefoon vast te houden of papierwerk te ondertekenen.

2. Bepaal het 9-cijferige routeringsnummer van uw bank. Het is 026004093 als je bij RBC bent. Mogelijk moet u een Google-zoekopdracht uitvoeren naar het routeringsnummer van uw bank of, als laatste redmiddel, contact met hen opnemen of een e-mail sturen.

3. Koppel uw Paypal-account aan uw Amerikaanse bankrekening.

  1. Log in op UW PayPal-account
  2. Klik op 'Bankrekening toevoegen of bewerken' onder 'Profiel'.
  3. Selecteer "Toevoegen" in het vervolgkeuzemenu.
  4. Kies in het landmenu 'De Verenigde Staten'.
  5. Vul de naam van uw bank in (bijv. RBC)
  6. Selecteer een accounttype.
  7. Stap 2: Voer het routenummer in dat je eerder hebt ontdekt.
  8. U moet zowel het 5-cijferige transitnummer als het 1-12-cijferige rekeningnummer invoeren in het veld "Rekeningnummer". U typt 000031234567 als uw transitnummer 00003 is en uw rekeningnummer 1234567.
  9. Ga verder door op de enter-toets te drukken.
  10. Het is nu net zo eenvoudig als het toevoegen van een andere bankrekening. U bevestigt nadat Paypal een paar kleine stortingen op uw USD-account heeft gedaan.

Het was een fantastische sensatie toen ik al mijn Amerikaanse contanten met Paypal naar mijn USD-account verplaatste. Ik hoefde geen servicekosten te betalen en van dat geld krijg ik nu de rente op een hoogrentende spaarrekening.

Ik heb het net met RBC geprobeerd, dus ik weet niet zeker of het bij andere banken ook zou werken. Laat me alsjeblieft weten hoe het gaat als je het probeert.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Paypal Bellen.



No comments:

Post a Comment