Tuesday 14 September 2021

Hoe te verkopen op Instagram met PayPal

 Elke dag gebruiken miljoenen mensen Instagram om door geweldige foto's te bladeren. Ze zien tientallen dingen die ze willen kopen, cursussen die ze willen volgen en diensten waarin ze moeten investeren, allemaal gepresenteerd op een aantrekkelijke manier die het bijna onmogelijk maakt om nee te zeggen. Instagram is misschien een uitstekend platform om te verkopen.

Er is maar één probleem...

Op Instagram-berichten kun je geen links opnemen.

Dus, hoe zet je je toegewijde Instagram-fans om in betalende klanten? Je kunt op verschillende manieren verkopen op Instagram met PayPal, geloof het of niet.



Niet je gebruikelijke platform om alles digitaal te verkopen

Instagram is niet het eerste sociale-medianetwerk dat in je opkomt als het gaat om het verkopen van digitale goederen. Instagram lijkt de laatste uitdager te zijn voor het verkrijgen van nieuwe consumenten, vooral omdat je maar één link in je accountbio mag hebben, in vergelijking met netwerken als Facebook en Twitter, die hyperlinks in elk bericht toestaan. Het blijkt echter dat als je weet hoe je Instagram effectief kunt gebruiken, het behoorlijk winstgevend kan zijn.

Klaar voor de start, af!

  • Krijg het zakelijke account
Om te beginnen met het verkopen van dingen op Instagram, heb je een aantal dingen nodig. Je moet eerst een zakelijk Instagram-account maken. Als u zich aanmeldt voor een zakelijk account, krijgt u toegang tot een schat aan gegevens en analyses die u zullen helpen begrijpen hoe goed uw account en berichten presteren en, uiteindelijk, hoe u het beste kunt verkopen aan uw volgers.

  • Kies een product om te verkopen

Nadat je bedrijfsaccount is ingesteld, heb je merchandise en een online winkel nodig om naar te linken. Je bent vrij om te verkopen wat je wilt! Veel mensen openen hun eigen internetboetiek of bieden items aan die ze met de hand hebben gemaakt.

Digitale dingen verkopen is een uitstekend alternatief als u geen tijd of middelen heeft voor een van deze oplossingen.

  • Kies een winkel om je producten te verkopen
Cursussen en e-boeken behoren tot de beschikbare digitale producten, evenals afbeeldingen en Lightroom-presets. Het verkopen van digitale producten heeft verschillende voordelen, zoals dat u zich geen zorgen hoeft te maken over verzending, snelle toegang tot uw product en de mogelijkheid voor restinkomsten zonder een nieuw product te hoeven maken. Het hebben van een online winkel om uw digitale producten te verkopen, zoals Sellfy, zal heel voordelig zijn.

  • Koppel Je PayPal
Om te beginnen kunt u met een internetwinkel op een veilige manier betalingen accepteren. Handmatig bestellingen opnemen via Instagram-berichten of opmerkingen is mogelijk, maar het is gemakkelijk om dingen door de war te halen.

Bovendien is het moeilijk om geldtransacties veilig te houden als ze op een tiental verschillende manieren worden gedaan. U hoeft zich bij het gebruik van Sellfy geen zorgen te maken over uw veiligheid. U kunt ook ontspannen omdat we betalingen direct na het plaatsen van een bestelling naar PayPal verzenden.

Bovendien kan software zoals Sellfy u helpen bij het automatiseren van het verkoopproces. Je richt de winkel in en laat de rest over aan je klanten.

De bekende link in bio

Ik weet zeker dat we het allemaal al een miljoen keer hebben gehoord. “Check de link in mijn bio!” zegt de verteller. "Het is beschikbaar via de URL in mijn bio." of gewoon zei: "link in bio." Deze beproefde call-to-action is precies wat je nodig hebt om je producten op Instagram te verkopen, hoe je het ook zegt.

Omdat je maar één klikbare link in je Instagram-bio kunt hebben, wil je hier je winkel- of productlink plaatsen. Het simpelweg plaatsen van de link hier leidt echter niet tot verkopen.

U moet mensen actief aanmoedigen om op de link te klikken en het product te kopen. Gebruik een of meer van de hierboven genoemde call-to-actions, of maak uw eigen call-to-action, in elk bericht waarin uw product wordt genoemd.

U moet uw abonnees informeren dat de link beschikbaar is en dat het product voor hen klaar staat! Bovendien moet uw biografie een oproep tot actie bevatten.

"Kom in onze winkel:" of "Bekijk ons nieuwste product:" zijn voorbeelden van korte en lieve zinnen die zouden moeten volstaan. Zorg ervoor dat je je bio-link bijwerkt als je verbinding maakt met een specifiek product, maar verander het product waarover je schrijft!

Peter Mckinnon linkt uitstekend naar zijn Sellfy-winkel, waar hij Lightroom-presets aanbiedt, en promoot deze routinematig in zijn berichten aan zijn 1,1 miljoen Instagram-volgers. Zijn Instagram-account fungeert als een prachtig portfolio voor zijn fotografie, bewerkingstalenten en instellingen.
Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Paypal Bellen.

No comments:

Post a Comment