Thursday 16 September 2021

Begrijp de 4 manieren waarop klanten PayPal-transacties kunnen terugdraaien

 Met 218 miljoen actieve klantaccounts en 17 miljoen actieve handelsaccounts is PayPal een van de meest populaire online digitale betalingsplatforms. Klanten waarderen het vanwege de tweelaagse authenticatie en verkopers vinden het prettig vanwege het gebruiksgemak en de lage transactiekosten.

Dit betekent echter niet dat elke transactie succesvol is.

Ongelukkige klanten kunnen een verzoek indienen om een PayPal-transactie terug te draaien. Ze kunnen dit doen door contact op te nemen met hun creditcardmaatschappij of bank, of door een PayPal-geschil of terugvordering in te dienen. Elk van deze mogelijkheden kan leiden tot aanzienlijke verliezen voor de handelaar in termen van tijd, goederen, geld en reputatie. Het is van cruciaal belang voor verkopers om te begrijpen hoe PayPal-terugbetalingen werken, zodat ze vooruit kunnen plannen en hun risico's kunnen verminderen.



Hoe klanten PayPal-terugbetalingen kunnen initiëren

Klanten hebben meestal vier alternatieven als het gaat om het aanvragen van een PayPal-terugbetaling. Elke optie verschilt enigszins in termen van tijdsbeperkingen en wie verantwoordelijk is voor het oplossen van het probleem. De gebruikte techniek wordt bepaald door de manier waarop de eerste aankoop is betaald.

Optie 1: PayPal-geschil

Als een koper een probleem heeft met een transactie, kan hij eerst proberen dit rechtstreeks met de verkoper op te lossen, zonder tussenkomst van PayPal, door een geschil in te dienen bij het Resolutiecentrum van PayPal.

Opmerking: als een klant een terugvordering registreert na het openen van een geschil, zal PayPal het geschil automatisch sluiten, waardoor alleen de terugvordering via de creditcard wordt verwerkt.

Een koper kan om twee redenen een PayPal-geschil registreren:

  • Artikel is niet ontvangen. De koper beweert dat het item waarvoor ze betaalden nooit is gekomen.
  • Helemaal niet wat werd beschreven. De klant beweert dat het verkregen item wezenlijk verschilt van het item dat door de verkoper is beschreven (een jurk werd bijvoorbeeld beschreven als een zo goed als nieuwe staat maar kwam met gaten en vlekken aan).

Wanneer een klant een klacht indient, hebben de verkoper en de klant 20 dagen om de zaak te regelen.

Tijdens het meningsverschil worden aan de verkoper geen kosten of boetes in rekening gebracht; maar het geld van de verkoper kan tijdelijk ontoegankelijk zijn terwijl het geschil wordt opgelost. Als het PayPal-conflict in het voordeel van de verkoper wordt opgelost, wordt de blokkering opgeheven.

Optie 2: PayPal-claim

Als de koper en verkoper er niet in slagen om binnen de geschilperiode van 20 dagen tot overeenstemming te komen, kan elke partij het geschil escaleren tot een claim en een terugbetaling of terugboeking van de betaling vragen. Als hun account frauduleus is gebruikt voor een transactie, kunnen kopers meteen een claim indienen (zonder eerst een geschil in te dienen).

Na het indienen van een claim heeft de handelaar 10 dagen de tijd om alle ondersteunende bewijzen te overleggen. Als de handelaar niet reageert, wordt de claim automatisch opgelost in het voordeel van de klant en zorgt PayPal voor een volledige terugbetaling. Als de handelaar reageert, onderzoekt PayPal al het bewijs en neemt een beslissing over de klacht. Hoewel het beoordelingsproces gemiddeld ongeveer 30 dagen duurt, kunnen complexe claims iets langer duren.

Hoewel er geen kosten verbonden zijn aan PayPal-claims, behoudt PayPal zich het recht voor om geld tijdelijk vast te houden terwijl de claim wordt verwerkt. Als PayPal in het voordeel van de consument oordeelt en de betalingen retourneert, is de handelaar aansprakelijk voor het volledige bedrag, evenals voor de goederen.

Optie 3: Terugvordering via creditcard'

De handelaar heeft 10 dagen om te reageren op de terugvordering, hoewel de volledige procedure tot 75 dagen kan duren. De kaartuitgever (niet PayPal) beoordeelt of de consument verantwoordelijk is voor de kosten na ontvangst van alle documentatie. Tijdens deze periode kan het transactiegeld tijdelijk worden vastgehouden, dat van kracht blijft totdat de terugvordering is opgelost.

Als de consument geacht wordt geen schuld te hebben, zal de uitgever de betalingen terugboeken, waarbij het verkoopbedrag plus een terugvorderingsvergoeding van $ 20 van de rekening van de handelaar wordt afgeschreven. Verkoperskosten worden niet terugbetaald door uitgevers.

Optie 4: Bankterugboeking

Een bankterugboeking (ook bekend als een ACH-retour) vindt plaats wanneer een koper zijn bank verzoekt om transactiegelden die van een bankrekening zijn afgeschreven, terug te vorderen, meestal vanwege vermoedens van ongeoorloofd gebruik. Binnen zeven tot tien dagen bepaalt de bank de uitkomst van de terugboeking.

Wat handelaren kunnen doen

Zelfs wanneer de handelaar substantieel bewijs levert om zijn standpunt te ondersteunen, hebben terugboekingen, terugboekingen van banken en PayPal-claims en -geschillen de neiging om de koper te bevoordelen. Erger nog, wanneer terugboekingen nep zijn, loopt de klant vaak weg met de koopwaar en het geld, terwijl de handelaar wordt geconfronteerd met kosten, boetes en reputatieschade.

Als gevolg hiervan moeten verkopers zichzelf beschermen tegen terugboekingen door dergelijke tactieken toe te passen om te voorkomen dat geschillen escaleren en, in bepaalde gevallen, om te voorkomen dat geschillen ontstaan:

  • Volg de normen van het PayPal Verkopersbeschermingsprogramma om online verkopen te beveiligen, claims, terugboekingen en terugboekingen te verminderen en fraude te helpen voorkomen.
  • Vermijd gevaarlijke transacties zoals het verkopen van cadeaubonnen of digitale producten en diensten, of investeren in crowdfundingplatforms, die PayPal niet dekt.
  • Om claims te voorkomen die voortkomen uit verwarring over een DBA- of moederbedrijfnaam die op creditcardrekeningen wordt weergegeven, moet u duidelijk de bedrijfsnaam communiceren die klanten kunnen verwachten op PayPal-facturen.
  • Voldoen aan bewijs van leveringsnormen, zoals het geven van documenten van de verzendmaatschappij met de leveringsdatum.
  • Voeg gedetailleerde productbeschrijvingen toe, inclusief talrijke afbeeldingen vanuit verschillende perspectieven, afmetingen en eventuele fouten of schade.
  • Contactgegevens, zoals e-mailadressen en telefoonnummers, moeten prominent worden weergegeven op webpagina's, orderbevestigingen en e-mailcorrespondentie.
  • Voeg op elke productpagina een link toe naar de regels voor omruilen en terugbetalingen, en maak ze duidelijk op de afrekenpagina's, orderbevestigingen en e-mails.
Partner met een terugboekingspreventiespecialist

Zelfs bedrijven die zich aan alle regels houden, kunnen van tijd tot tijd worden getroffen door een creditcardterugboeking of een PayPal-geschil. Dit betekent echter niet dat zij eveneens moeten verliezen.

Nu vriendelijke fraude en terugboekingsfraude in opkomst zijn, is het van cruciaal belang voor verkopers om te weten hoe ze deze kostbare terugboekingen van betalingen kunnen vermijden. Werken met een betrouwbare professional die de huidige trends op het gebied van fraudepreventie en terugvorderingen begrijpt en PayPal-oplossingen voor terugvorderingsbeveiliging kan bieden, is voor veel bedrijven een must.

Neem nu contact met ons op om meer te weten te komen over hoe ClearSale's terugboekingsbeveiligingsoplossing u kan helpen uw verkopen veilig te stellen, uw omzet te verhogen en de financiële en reputatiegevolgen van terugboekingen te vermijden.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Paypal Bellen.


No comments:

Post a Comment