Wednesday 28 July 2021

EPSON (EN CANON) FOTOPRINTER-UPDATES

 Ik heb veel contact gekregen sinds ik in april over de nieuwe foto-inkjetlijn van Epson schreef, vooral van lezers die geïnteresseerd zijn in de SureColor P900, de 17-inch versie (en zijn 13-inch broer, de P700). Ik ben verheugd te kunnen melden dat de eerste zendingen van de P900 zijn aangekomen in de Verenigde Staten. Het was de bedoeling dat beide versies tegen de vroege zomer beschikbaar zouden zijn, maar de epidemie lijkt de productie en verzending te hebben verstoord.

Dit alles gezegd hebbende, weet ik niet zeker hoe vol het kanaal momenteel is. Ik krijg vandaag een P900, maar ik heb hem vijf maanden geleden besteld. Ik ken ook een paar andere mensen die de afgelopen 60 dagen P700's hebben ontvangen, maar zowel Adorama als B&H zijn niet op voorraad. Aan iedereen die op zoek is naar een van deze units, is mijn advies om er zo snel mogelijk een van de door jou gekozen provider te krijgen om te voorkomen dat je in de kou staat. Ik vermoed dat een groot deel van de reden dat ze nabesteld zijn, is dat de meeste eenheden die aankomen onmiddellijk worden teruggestuurd naar mensen die ze vooraf hebben besteld.

In de komende weken hoop ik een eerste blik te werpen op de P900 die beschikbaar is op de site. Als u ondertussen geïnteresseerd bent in deze nieuwe generatie desktop-gebaseerde inkjetprinters voor fine-art werk, hebben onze collega's van Red River Paper een recensie van de SureColor P700 op hun website die de moeite van het lezen waard is.



Canon laat er een onder de radar vallen

Ik zou ook eens een eerste blik moeten werpen op Canons nieuwe imagePROGRAF PRO-300, een 13-inch inkjetprinter voor archivering van $ 900 die half juli in het geheim werd onthuld. (Het is op voorraad bij B&H en Adorama, en het zal binnenkort beschikbaar zijn.)

De PRO-300 zal het opnemen tegen Epson's P700, en het lijkt een goede match te zijn, met de volgende basisspecificaties:

  • Een nieuwe 9-kleuren Lucia Pro (met een gloss optimizer) inktset, met een uitgebreid kleurengamma.
  • Nieuwe matzwarte inkt met een grotere zwartdichtheid (Dmax).
  • Een kleinere footprint dan de vorige generatie Canon 13-inch printers.
  • Een nieuw mondstukherstelsysteem dat is ontworpen om verstoppingen te helpen voorkomen.
  • Een functie voor scheefstandcorrectie.
  • Verbeterde mediaverwerking, inclusief "ondersteuning voor papier van panoramaformaat en meerdere invoermethoden voor media van verschillende diktes."
Canon heeft de afgelopen tien jaar zijn inkjetprinters op pigmentbasis verbeterd. We hebben ze in tal van omstandigheden voorgesteld als een waardig alternatief voor het beste van Epson. We zullen kijken om te zien hoe het nieuwe model presteert.

Omdat de 17-inch printers van Canon een andere reeks functies hebben dan hun 13-inch tegenhangers, inclusief verschillende inktsets, en Epson zowel prosumer- als professionele 17-inch-machines biedt, zou Canon kunnen werken aan een apart tijdsbestek voor een PRO-1000-vervanging.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Epson Bellen.


No comments:

Post a Comment