Tuesday 7 July 2020

Onvoldoende bandbreedtefout oplossen op Amazon Prime

Heeft u geprobeerd een Amazon Prime-video te bekijken en bent u de fout 'onvoldoende bandbreedte op Amazon-video' tegengekomen? De fout is vervelend en zorgt ervoor dat je geen video's kunt streamen.



Het afspelen kan onverwachts beginnen met bufferen of pauzeren, wat de kijkervaring zo frustrerend maakt.

Verschillende redenen kunnen verklaren waarom deze fout optreedt. Ten eerste is uw internetverbinding mogelijk slecht.

Dit kan komen door een configuratie van uw breedbandrouter, interferentie met uw draadloze verbinding of door een technisch probleem met uw huidige thuisnetwerk.

Wat betekent onvoldoende bandbreedte?

Bandbreedte is een maat voor de hoeveelheid gegevens die uw internetverbinding per seconde kan downloaden of uploaden. Het kan in megabytes of kilobytes zijn. Als u een high-end verbinding gebruikt, kunt u deze downloaden tegen gigabytes.

Om te weten wat onvoldoende bandbreedte betekent, helpt het om te begrijpen wat de gemiddelde bandbreedte eerst is. De gemiddelde downloadsnelheid wereldwijd is 24 Mbps.

Dat betekent dat als je Amazon-video's met een lagere snelheid downloadt of streamt, je onvoldoende bandbreedte hebt.

Hoe zit het met de Amazon onvoldoende bandbreedtefout. Hoe repareer je het? De volgende tips helpen u bij het diagnosticeren en oplossen van de fout.

Hoe Amazon video onvoldoende bandbreedtefout op te lossen


  1. Wis de Amazon-videocache
  2. Verbreek de verbinding en maak opnieuw verbinding met uw netwerk
  3. Start je router opnieuw op
  4. Start je apparaat opnieuw op
  5. Wijzig de streamingkwaliteit van Amazon TV
  6. Schakel over naar verschillende streamingapparaten
  7. Controleer of een Amazon-server niet werkt
  8. Schakel uw VPN uit
  9. Vraag dit na bij uw internetprovider


Methode # 1: wis de Amazon-videocache

Het wissen van Amazon-video-cachegeheugen helpt u om uw apparaat te versnellen en mogelijk bandbreedteproblemen op te lossen. Volg hiervoor de onderstaande stappen. Als u Amazon Fire TV Stick gebruikt:

  • Ga naar Instellingen
  • Klik op Applicaties
  • Selecteer Managed Installed Applications
  • Klik op de applicaties die u gebruikt om de cache te wissen
  • Klik op cache wissen
Als u de cache wist, kunt u wat geheugen vrijmaken, de prestaties verbeteren en mogelijk de onvoldoende bandbreedtefout oplossen.

Methode # 2: Verbreek de verbinding en maak opnieuw verbinding met uw netwerk

Een zwakke signaalsterkte naar uw internet kan een probleem met onvoldoende bandbreedte veroorzaken. Om dit probleem op te lossen, koppelt u uw Smart TV, desktop of laptop los van het netwerk en maakt u opnieuw verbinding.
De procedure helpt bij het opnieuw configureren van uw IP-adres. Het zorgt er ook voor dat uw DNS-gateway beschikbaar is. Dit helpt om video's sneller te laden voor het geval je een internet- of netwerkverbindingsprobleem hebt.

Methode # 3: start uw router opnieuw op

Het opnieuw opstarten van uw router is een van de gemakkelijkste manieren om problemen met de bandbreedte van Amazon Prime op te lossen. Wanneer uw router niet goed werkt, ondersteunt deze het internetverkeer niet op volle snelheid. Bovendien kunnen uw netwerkapparatuur technische storingen vertonen die de prestaties van de router beïnvloeden.

Hoewel het herstarten van uw router uw internetsnelheid mogelijk niet verhoogt, zal deze wel verbeteren. Het opnieuw opstarten helpt om de router opnieuw te configureren en opnieuw in te delen.

Als gevolg hiervan worden de trage internetprestaties gescheiden van een bepaald onderdeel van het systeem.

Methode # 4: Start uw apparaat opnieuw op

Het herstarten van uw apparaat kan helpen om de internetsnelheid te verhogen en bandbreedteproblemen op te lossen. Wanneer u een Smart TV of computer gebruikt om inhoud te streamen, kan er een geheugenlek optreden en kan de internetsnelheid afnemen.
Door uw apparaat opnieuw te plaatsen, helpt dit om het geheugenlek op te ruimen en andere problemen op te lossen.

Methode # 5: Wijzig de streamingkwaliteit van Amazon TV

Als je deze foutmelding krijgt na het kopen van een nieuwe tv, is het mogelijk dat je een tv gebruikt die een hogere bandbreedte vereist om Amazon-video's te streamen. Ten eerste, hoeveel bandbreedte heb je nodig voor Amazon Prime? Je hebt minimaal een snelheid van 3 Mbps nodig om een ​​video van standaardkwaliteit te streamen.

Als je een high-definition tv gebruikt, heb je een minimumsnelheid van 5 Mbps nodig. En als je een 4K-tv hebt, heb je een minimumsnelheid van 15 Mbps nodig om video's van die kwaliteit te streamen.

Aangezien u geen andere tv kunt kopen om een ​​video van betere kwaliteit te streamen, moet u uw streamingkwaliteit wijzigen. Amazon-video's zijn beschikbaar in verschillende weergaveresoluties.

Deze omvatten Standard Definition, High Definition, Ultra High Definition en High Dynamic Definition. Dat betekent dat u de kwaliteit van uw stream moet wijzigen op basis van uw maximale internetsnelheid.

Methode # 6: probeer andere apps of apparaten uit (om te controleren of er wifi-interferentie is)

Als uw draadloze netwerk een zwak wifi-signaal heeft, is het mogelijk dat andere apparaten storing veroorzaken. Een draadloos thuisnetwerk kan zijn signalen alleen verzenden binnen een beperkt radiofrequentiebereik van ongeveer 2,4 GHz.

Als andere apparaten zoals telefoons dezelfde frequentie gebruiken, heeft dit invloed op uw draadloze signaal. U zult hierdoor ook bandbreedteproblemen ervaren.

Koppel andere apparaten los van uw wifi-netwerk of probeer een andere app of ander apparaat om het probleem met de bandbreedte op te lossen.

Methode # 7: Controleer of een Amazon-server niet beschikbaar is

Het probleem met onvoldoende bandbreedte kan optreden omdat de servers van Amazon niet beschikbaar zijn. Neem daarom contact met hen op om hetzelfde te bevestigen. Je kunt contact met ze opnemen via online chat, ze een bericht sturen via socialemediakanalen, ze bellen of een e-mail sturen.

Methode # 8: Schakel uw VPN uit

Wanneer u een VPN gebruikt om verbinding te maken met internet en Amazon-video's te streamen, zult u een afname in internetsnelheid of bandbreedte opmerken. Een VPN kan de internetsnelheid vertragen vanwege verschillende factoren.

  • Serverlocatie: hoe langer de geografische afstand van de server tot uw streamingapparaat, hoe groter de kans dat uw VPN-verbinding langzamer is. Waarom? Het duurt langer voordat gegevenspakketten tussen de VPN-server en uw streamingapparaat reizen.
  • Coderingstype - In sommige gevallen kan sterkere codering van een VPN-protocol uw internetsnelheid mogelijk verlagen.
  • Routeringsalgoritmen - Hoe een VPN-serviceprovider een verbinding tussen verschillende servers routeert en hoe ze uw internetgegevens routeren, kan van invloed zijn op uw bandbreedte of VPN-snelheid. Het probleem komt vaak voor als je een gratis VPN gebruikt omdat ze ondermaatse algoritmen hebben.
  • Slechte verbindingssnelheid - als de ISP-verbindingssnelheid laag is, zal dit ook de VPN-snelheid vertragen.
  • Firewall-interferentie - In wezen heeft een firewall geen invloed op de snelheid van internet of VPN. Maar dit kan gebeuren als u het hebt geconfigureerd om de CPU-prestaties of VPN-verkeer te verstoren.
Dus als u een VPN gebruikt en u een lage bandbreedte ervaart, is de beste oplossing om deze uit te schakelen.

Methode # 9: neem contact op met uw internetprovider

Uiteindelijk zijn bandbreedte en internetsnelheid afhankelijk van uw serviceprovider. Het bedrijf kan de netwerkconfiguratie-instellingen wijzigen of technische problemen ondervinden waardoor de internetverbinding per ongeluk wordt vertraagd.

In andere gevallen kan uw ISP opzettelijk besturingselementen of filters op het netwerk installeren om uw prestaties te verminderen. Dus als je een probleem hebt met een te lage bandbreedte, neem dan contact op met je internetprovider voor een snelle oplossing.

Hopelijk helpt deze gids je bij het oplossen van het probleem met het oplossen van onvoldoende bandbreedte bij het bekijken van Amazon-video's. Sommige oplossingen zijn eenvoudig, zoals het opnieuw opstarten van uw apparaat of het opnieuw opstarten van uw router.

Als deze oplossingen het probleem niet oplossen, neem dan contact op met Amazon Klantenservice Nederland voor probleemoplossing. Overweeg ook om een ander apparaat te gebruiken om te bepalen of u een apparaatprobleem of een bandbreedteprobleem heeft.

u kunt meer informatie krijgen door hier te klikken Amazon Nederland

No comments:

Post a Comment