Thursday 7 October 2021

Facebook zegt dat de storing van 6 uur is veroorzaakt door een onderhoudsfout

 Een fout tijdens het standaardonderhoud aan het netwerk van datacenters van Facebook zorgde ervoor dat het wereldwijde systeem maandag meer dan zes uur plat lag, wat een hele reeks problemen veroorzaakte waardoor de reparaties moesten worden uitgesteld, zei het bedrijf dinsdag.

Volgens Downdetector, een online monitoringbedrijf, was de storing de grootste die ooit was gezien. Het beperkte de toegang tot Facebook-, Instagram- en WhatsApp-apps voor miljarden gebruikers, waardoor wekenlange controle voor de bijna $ 1 biljoen business werd vergroot.

Een voormalige werknemer die klokkenluider werd, beschuldigde Facebook ervan winst voor de veiligheid van mensen te stellen tijdens een hoorzitting in de Senaat op dinsdag, wat het bedrijf ontkende.



Santosh Janardhan, Facebook Vice President of Engineering, verklaarde in een blogpost dat de werknemers van het bedrijf Facebook-datacenters ten onrechte van de rest van de wereld scheidden.

Volgens Facebook zijn zijn systemen ontworpen om opdrachten te controleren om fouten te voorkomen, maar de audittool had een fout en kon de bewerking die de storing veroorzaakte niet blokkeren.

Er werd ook gesteld dat de verstoring niet werd veroorzaakt door kwaadwillende activiteiten.

Medewerkers kregen ook geen toegang tot interne tools, terwijl gebruikers de toegang verloren tot een van 's werelds populairste berichten-apps, WhatsApp, met meer dan 2 miljard gebruikers.

Volgens Facebook heeft de storing tools uitgeschakeld die technici normaal zouden gebruiken om problemen te onderzoeken en te repareren, waardoor het werk veel moeilijker wordt.

Het bedrijf verklaarde dat het een team van technici naar zijn datacenters stuurde om de systemen te diagnosticeren en opnieuw op te starten.

Vanwege de strakke fysieke en systeembeveiliging duurde het langer voordat de technici binnenkwamen om op de servers te werken.

Zelfs toen de netwerkverbinding met de datacenters werd hersteld, uitte Facebook zijn bezorgdheid dat een toename van het verkeer ertoe zou leiden dat zijn websites en apps zouden falen.

Omdat de organisatie echter had geoefend voor dergelijke scenario's, werd de toegang tot haar diensten snel hersteld.

Janardhan schreef: "Elke mislukking als deze is een kans om te leren en te verbeteren." "Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dit soort incidenten zo min mogelijk voorkomen."Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Facebook Bellen.

Je bent ook Lees meer:-Oplossing? Paypal My Cash Card-foutcode 203

No comments:

Post a Comment