Wednesday 26 May 2021

Hoe een webserver achter de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900-router te hosten

 Ik heb me aangemeld voor een dubbel breedbandcontract (kabel + glasvezel) voor de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900 MU-MIMO gigabit-router nadat mijn 2-jarig breedbandcontract met StarHub een paar maanden geleden afliep.

De D-Link DIR-868L-router uit mijn vorige contract ligt achter de kabelmodem, terwijl de nieuwe Linksys EA7500 Max-Stream AC1900 MU-MIMO gigabit-router achter mijn glasvezelmodem staat met het nieuwe breedbandabonnement.

Ik moest mijn Linksys-router zo configureren dat mijn Raspbian Jessie Lite reverse proxyserver HTTP-verkeer van internet kon bedienen, aangezien ik wilde dat mijn reverse proxyserver HTTP-verkeer via het glasvezelnetwerk zou aanbieden.

Dit bericht beschrijft de stappen die ik heb uitgevoerd om een webserver te hosten die als een reverse proxyserver achter de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900-router werkt, zodat ik er in de toekomst naar kan verwijzen.



Inloggen op het admin-portaal van de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900-router

U moet inloggen op de admin-pagina om de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900 router in te stellen. Het admin-portaal van de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900-router is te vinden op http://192.168.1.1/. Het inlogscherm verschijnt nadat je http://192.168.1.1/ in de locatiebalk van je router hebt getypt:

Het standaardwachtwoord voor toegang tot de admin-pagina van de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900-router is admin als u er nog geen hebt ingesteld.

Een privé IP-adres reserveren voor uw webserver

We don't want the router to assign a new private IP address to our web server every time we restart it. We may use the following methods to inform the Linksys EA7500 Max-Stream AC1900 router to reserve a private IP address for our web server:

Klik op Connectiviteit in het paneel aan de linkerkant om naar het scherm Connectiviteit te gaan:

Klik bovenaan op het tabblad Lokaal netwerk om naar het scherm Lokaal netwerk te gaan:

Klik op de knop DHCP-reserveringen om naar het scherm DHCP-reserveringen te gaan:

Selecteer het webserver-item en klik op de knop DHCP-reservering toevoegen om de router dat privé-IP-adres voor de webserver te laten reserveren:

Doorsturen van poort 80 en poort 443 naar uw webserver

Het volgende dat u moet doen, is de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900 router vertellen om:

  1. reserveer de standaardpoorten voor HTTP en HTTPS voor onze webserver
  2. stuur al het verkeer dat de router ontvangt op poort 80 en 443 van het openbare adres door naar onze webserver.
Dit staat bekend als port forwarding.

Om de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900 router te configureren om port forwarding uit te voeren voor poort 80 en 443, kunnen we de volgende stappen uitvoeren:

Klik op Beveiliging in het paneel aan de linkerkant om naar het Beveiligingsscherm te gaan:

Klik bovenaan op het tabblad Apps en games om naar het scherm Apps en games te gaan:

Klik op de link Single Port Forwarding om naar het scherm Single Port Forwarding te gaan:

Klik op Een nieuwe Single Port Forwarding-knop toevoegen, toets de invoer in om poort 80 van het openbare IP-adres (externe poort) toe te wijzen aan poort 80 (interne poort) van de webserver:

Klik op de link Opslaan naast het item om het record vast te houden.

Klik op Een nieuwe Single Port Forwarding-knop toevoegen, toets de invoer in om poort 443 van het openbare IP-adres (externe poort) toe te wijzen aan poort 443 van de webserver (interne poort):

Klik op de link Opslaan naast het item om het record vast te houden.

Als u klaar bent, ziet het scherm Single Port Forwarding er als volgt uit:

Klik ten slotte op de knop Toepassen en vervolgens op OK om de Linksys EA7500 Max-Stream AC1900-router de poortdoorschakelingsconfiguraties te laten onthouden.Als er een probleem is, neem dan contact met mij op via Linksys Contact Nederland.

U wordt ook meer gelezen:-Fout 000041 op Epson-printers oplossen

No comments:

Post a Comment